starax

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Starax Kennel - 21 januari 2013 16:15

Tjohoo vad snabbt det gick idag :)

Dag 2, Idag var det -11 alltså ännu kallare, hundarna verkade gilla detta & sprang på för glatta livet!
När vi kom till ena svängen tänkte jag oj är vi redan här :)
Liksom igår körde vi om samojeden & 6 spannet med huskyna.
Det var en lång backe som hundarna gick ner i trav , men sen var dom på det igen.
De lyssnade jättebra idag & det var liksom igår inga problem med 7 vägskorsningen som ej var avspärrad.
Tog en bild på kartan så ni kan se hur korsningen ser ut. Bilden nedan tog jag i samma korsning när jag körde Demon & Galant efter tävlingen. Jag är supernöjd med att ha så bra hundar som verkligen lyssnar :)
Även pojkarna lyssnade bra!
 
 7 Vägskorsningen!
   
 In i mål kom vi med en himla fart & det var svårt & bromsa in dom , tur Kenneth tog emot oss.
Vi körde 31 sekunder snabbare idag & fick tiden 15:28 på 6,7km. Väldigt nöjd med flickorna idag :)

Lizzy fick fina priser på prisutdelningen idag trots att hon bara starta 1 dag. Hon var så stolt! Och jag med :)
 
Även Kent Hultstrand vann sin klass 2R & vi säger stort Grattis till alla 3!
   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards