starax

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Starax Kennel - 30 juni 2013 17:47

                         
Mycket har hänt på senaste tiden som jag glömt blogga om ser jag.
Vittra blev sjuk på midsommardag, hur pigg som helst kvällen innan åt som vanligt & pratade med Kentas föräldrar så som hon brukar göra. Dagen efter sa Kenta kolla Vittras temp hon verkar inte alls må bra. 40,7 var den på & när jag skulle ta tempen kom det vita flytningar som luktade illa Ja sa jag det där är nog livmodersinfektion ganska så säkert.(Nu igen :( )
Så var också fallet men hon hade även cystor i livmodern.Allt gick bra & hon mår bra igen )
Vi som aldrig haft problem med det innan har nu haft Noomi, Happy som bor hos Patrik och nu Vittra sen Oktober.
3 hundar på kort tid. Har ni andra erfarenhet av detta? Är det någon som provat ge medicin istället för att sterilisera? I våra fall har det inte funnits någon annan utväg då Noomi kom tillbaka i dödsskick till mig & Vittra hade cystor.Tänker på framtiden och undrar om medicinen funkar vid inte så allvarliga livmodersinfektioner. Berätta gärna era erfarenheter, intressant att veta. Åldern är Noomi 10, Vittra snart 10 & Happy 7 år.


     
Roligare Nyheter är att Starax Safety & Finnen väntar valpar när som helst, de är planerade till 1-2 Juli,
 just nu vill hon vara nära mig hela tiden & tempen har börjat sjunka något.
I slutet av april var vi nämligen uppe i Sundsvall hos Marie & Niklas och parade med deras Finnen.
En underbar hund på alla sätt & vis. Och såklart väldigt bra i draget :)

Vi är väldigt nyfikna på valparna och planerar att behålla allihopa, vi gissar på att där är 3-4 st då hon inte är så jättestor.

        
     

Skapa flashcards