starax

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Skånedraget i Höör, sista tävlingen för säsongen! 13-14 April!

Av Starax Kennel - 22 april 2013 09:19

     Då var det dax för säsongens sista tävling av väldigt många.
Jag var nära på att inte ens åka dit eftersom jag var dunderförkyld på fredagen.

Men på morgonen bestämmde vi oss för att ändå åka dit så jag iallafall kunde starta 4 spannet med pojkarna som jag så gärna ville, Jag skulle nämligen testa Demon på barmark igen efter flera års ej tävlande för hans del, dessutom skulle jag testa Galant i led för första gången! Dom gick jättebra trots lite träning sista tiden.Det blev inga omkörningar någon av dagarna så det fick jag aldrig testat. Men jag är jättenöjd med dom de sprang på bra & jämnt , endast 4 sekunders tids skillnad från lördag till söndag. Vi hamnade på en 5:plats & mina ögon en första plats då jag tog tjuren i hornen & äntligen utförde det :).
  Eftersom jag tycker det är så kul så kunde jag inte stryka mig från Cani Crossen, jag hade inte ont i halsen, utan det var näsan som rann hela tiden + huvudvärk. Men med hjälp av nässpray & tabletter så kände jag mig ganska bra :) Ice fick vara med denna gången och det var debut för henne , hon fatta inte riktigt varför det inte kunde gå snabbare & blev nästan lite lat emellanåt då jag fick be henne dra mig upp i backarna.
Vi sprang förbi Sara efter skarpa kurvan ,i slutet kommer Ylwa i en väldans fart, hon sprang om oss alla 3 då hon gick ut sist bland oss 4:a i klassen. Imponerande. Väldigt kul att vi var fler än 2 i år i denna klassen.
Jag tänkte att jag skulle springa bättre dag 2, men det blev 1 minut sämre tid, men vi behöll iallafall vår 3:dje placering :) Det är så himla roligt att springa med hund, hoppas fler vill göra det, hunden behöver bara vara 12 månader dessutom ju :)


  Lizzy tävlade i barnracet på lördagen & fick köra med Dite & Ice denna gången. Det gick inte tillräckligt snabbt tyckte hon haha

Alla duktiga barnen som var med & tävlade i barnracet :)
 
En lycklig vinnare :)
   


Starax hundar som deltog!
Kent Hultstrand tävlade 2 Spann med Starax Willow & halvbrorsan Jackpott, de kom 4:a! Bra jobbat!
 
Sara & Socke (Hot as Ice) ställde upp i Cani Crossen för 1:a gången& kämpade väll! Bra jobbat, ni var super duktiga :)
  
Catrin var publik med Starax Born to make you Happy & Starax Lucky & Olga & Flinga, :)
 
 Vill tacka arrangörerna för en super trevlig & vällorganiserad tävling som vanligt :)
Väldigt kul att antalet deltagare bara ökar hela tiden. Tror vi var närmare 60-70 startande.:)
Tack för all hjälp jag fick i helgen med både hundar & Lizzy :) Speciellt tack till familjen Hultstrand :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Starax Kennel - 31 augusti 2014 14:33

Kent Hultstrand kör 4 spann för första gången, lånade Ice & takotna av oss! Kenneth       Fillippa & Lizzy ute & går med vovvarna!   Cecilia Almén med sitt 2:a spann efter en vilsetur.     Woddy & Blixten får lite utställningsträning :)   ...

Av Starax Kennel - 30 augusti 2014 10:00

      Catrin ställde sina 4 Starax flickor idag med gott resultat. Nemi vann alltihopa & blev alltså BIS. Holley blev BIR Valp.Och dom andra fick HP. Stort Grattis , kul att du visar upp flickorna så fint. Följande foto: Jenny Olsson     Mishka...

Av Starax Kennel - 29 augusti 2014 13:00

4 boxat hundsläp till salu ,Max-Trem. Stora boxar. Nyservat med nya lampinsatser, lampor o kablar, Nya hjullager bytade. Sommar o vinterdäck. Fästen ovanpå till vagn/kickbike. Pris: 27000kr.       ...

Av Starax Kennel - 27 augusti 2014 21:32

Ikväll fick vi besök från Nybro Bella "Starax Vanilja med familj hälsa på när de ändå hade vägarna förbi. Vi passade på och visa dom utrustning och lät Bella få prova dra med mamma Ice en liten bit. Husse fick även testa på hur det var att köra kickb...

Ovido - Quiz & Flashcards