starax

Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

1:a Pris i Meritering!!! Där satt den äntligen :) Debut 6 spann!

Av Starax Kennel - 2 februari 2013 11:15

 
Då var det dax för mig/oss att debutera i 6 spanns klassen.

För att kunna göra detta så tog vi in Kent & Jeanett´s  Starax Willow & A´tebs Jackpott med mina 4 vanliga tävlingsflickor :)
Lite nervöst var det allt för jag hade aldrig stått på släde bakom 6 jämna hundar, men jag upplevde det bara positivt.
Spåren var lika fina som förra året, men tyvärr saknades det en bekräftelse skylt där 15km sträckan gick av till vänster.
Så jag körde en bra bit på den vägen , men blev jätte osäker det brukar ju alltid vara bekräftelseskylt. Jag kollar bakåt för att se om Manuella kommer , jag bestämmer mig för att vända hela spannet & köra tillbaka för att vara säker på om jag är på rätt spår eller ej.TYPISKT MIG säger jag högt... Efter en stund kommer Manuelle mot mig & säger att det måste vara här, då vänder vi igen. Hon kör om mig & vi kör en bit & där står Ylwa & Fia & blockerar vägen, så där står vi 4 yra förare med 24 hundar som bara vill iväg.
De kommer fram till att det måste vara den vänstra vägen & vi kör vidare på led.

Tiden blev inte den bästa denna dag men det är ju förståligt.
Arrangörerna fixade till detta väldigt bra till dag 2.
Dag 2 flöt på bra, Fia kör om mig & jag hänger på henne, sen kommer vi ifatt Manuella.
Jag kör om Manuella , men i uppförsbackarna är hundarna helt off så hon får köra om mig igen.
Vi kör in på rad i mål än en dag :) Detta innebar en 3:dje plats för oss med 1:a pris i polarhundsprov! TJOHOO!
Vi hade även idag 2:a bästa tiden. :) Nu kan vi också ställa i bruks :)
STORT GRATTIS till 1:a platsen Fia & 2:a platsen Manuella!
 
Nu har man genomfört detta & dessutom debuterade Willow & Jackpott på slädtävling med 1:a pris i merit :)
Bra jobbat!!!Tack för lånet! :)
  
Kent Hultstrand med sina Willow & Jackpott!

 
 
Ingen bild

Eva

8 februari 2013 11:56

Stort grattis!!

 
Mari

Mari

19 februari 2013 18:10

Jättestort grattis!

http://www.unayok.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Starax Kennel - 31 augusti 2014 14:33

Kent Hultstrand kör 4 spann för första gången, lånade Ice & takotna av oss! Kenneth       Fillippa & Lizzy ute & går med vovvarna!   Cecilia Almén med sitt 2:a spann efter en vilsetur.     Woddy & Blixten får lite utställningsträning :)   ...

Av Starax Kennel - 30 augusti 2014 10:00

      Catrin ställde sina 4 Starax flickor idag med gott resultat. Nemi vann alltihopa & blev alltså BIS. Holley blev BIR Valp.Och dom andra fick HP. Stort Grattis , kul att du visar upp flickorna så fint. Följande foto: Jenny Olsson     Mishka...

Av Starax Kennel - 29 augusti 2014 13:00

4 boxat hundsläp till salu ,Max-Trem. Stora boxar. Nyservat med nya lampinsatser, lampor o kablar, Nya hjullager bytade. Sommar o vinterdäck. Fästen ovanpå till vagn/kickbike. Pris: 27000kr.       ...

Av Starax Kennel - 27 augusti 2014 21:32

Ikväll fick vi besök från Nybro Bella "Starax Vanilja med familj hälsa på när de ändå hade vägarna förbi. Vi passade på och visa dom utrustning och lät Bella få prova dra med mamma Ice en liten bit. Husse fick även testa på hur det var att köra kickb...

Ovido - Quiz & Flashcards