starax

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Barmarkstävling i Danmark, Gribskov

Av Starax Kennel - 19 januari 2013 18:27

 

Då har vi & Kent Hultstrand varit & tävlat i Danmark idag, fast denna gång med vagn :)
Det var på ett nytt ställe i år så det var kul med ny bana.

Banan var 6,5km och medel kuperad en rolig bana.

Det har liksom hemma snöat där & det var en hel del snö , men för lite för att köra släde, så den var

relativt tung för hundarna.
Jag startade ut som nummer 3 men var först i min klass, 2 minuter emellan starterna här.
Med i teamet var de vanliga tjejerna , Starax Takotna, Starax Safety, Starax Afrodite & Na-La-Chee´s Vyla Ice Crystal.

De var på hugget idag & sprang på bra, vi körde förbi samojeden som startat 2 min innan oss & det gick jättebra då hon tog in hunden till sidan & släppte förbi oss, Tack!
I Danmark har de inga avspärningar som vi har i Sverige, vilket jag personligen tycker är roligare då man får se hur bra hundarna lyssnar. Och jag måste säga att mina flickor lyssna suveränt idag, det var en sväng de tveka en halv sekund men gick på rätt direkt.
Det var en väg som jag själv blev tveksam på om vi kört rätt, då det var två vägar som delade sig och jag såg inga blåa skyltar, men det kändes mest naturligt att ta den jag körde på , men körde lite sakta där ett tag & bestämmde mig sen för att köra vidare & då ser jag nästa skylt & pustar ut , jag har kört rätt :)
Strax där efter ser vi 6 spannet som gick ut 4 minuter innan mig & hundarna springer glatt förbi dom.
I slutet börjar hundarna snappa snö & jag ser att de är något trötta , men springer på bra hela vägen in i mål.
Min tid idag blev 15.59 och en 1:a plats änsålänge, 2:an ligger ca 1 minut efter mig.
Kent Hultstrand tävla i kickbike klassen med sina hundar Starax Willow & A´tebs Siberian Jackpot of Winner & det gick kanon bra,

även han ligger 1:a i sin klass.

Lizzy tävlade med Starax Demon & Starax Galant med Pappa som hjälp, då första & sista sträckan på banan var samma väg så möte dom först ett 2 spann malamuter & sen ett 2 spann husky, vilket gjorde att Kenneth fick gå fram & ta in pojkarna till sidan men det gick bra.Då det var över 5 minus idag så frös tyvärr Lizzy så mycket om händerna

att hon ej kan/vill starta imorgon. Trots de bra tumvantarna, någon som har förslag på nått bra till henne? Får leta på nätet & se om man kan hitta värme handskar till barn.
Tanken slog mig i slutet av tävlingen att jag faktiskt hade kunnat tävla med kickbike med Demon & Galant då Galant har åldern inne. Lätt att vara efterklok, men imorgon blir det nog att köra dom hela banan utanför tävlingen.
Nu är vi hemma & ladar batterierna till imorgon, vill passa på att säga till er andra svenskar att tävla i Danmark, det är väldigt trevligt på deras arrangemang. Väldigt vänligt & trevligt folk där :) Och vissa av tävlingarna som denna ligger inte mer än en timme från Malmö. Trevlig Kväll allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Starax Kennel - 31 augusti 2014 14:33

Kent Hultstrand kör 4 spann för första gången, lånade Ice & takotna av oss! Kenneth       Fillippa & Lizzy ute & går med vovvarna!   Cecilia Almén med sitt 2:a spann efter en vilsetur.     Woddy & Blixten får lite utställningsträning :)   ...

Av Starax Kennel - 30 augusti 2014 10:00

      Catrin ställde sina 4 Starax flickor idag med gott resultat. Nemi vann alltihopa & blev alltså BIS. Holley blev BIR Valp.Och dom andra fick HP. Stort Grattis , kul att du visar upp flickorna så fint. Följande foto: Jenny Olsson     Mishka...

Av Starax Kennel - 29 augusti 2014 13:00

4 boxat hundsläp till salu ,Max-Trem. Stora boxar. Nyservat med nya lampinsatser, lampor o kablar, Nya hjullager bytade. Sommar o vinterdäck. Fästen ovanpå till vagn/kickbike. Pris: 27000kr.       ...

Av Starax Kennel - 27 augusti 2014 21:32

Ikväll fick vi besök från Nybro Bella "Starax Vanilja med familj hälsa på när de ändå hade vägarna förbi. Vi passade på och visa dom utrustning och lät Bella få prova dra med mamma Ice en liten bit. Husse fick även testa på hur det var att köra kickb...

Skapa flashcards