starax

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

2013 Börjar med första slädtävlingen i Norge (Hamar)

Av Starax Kennel - 10 januari 2013 15:07

Vill passa på & önska er alla ett underbart år 2013!

Jag har nu bytat blogg till en som jag kan uppdatera både från datorn & mobilen lätt, så förhoppningsvis skall denna blogg vara mer aktiv än den gamla , vilket inte bör bli så svårt!


 

Året började med säsongens första slädtävling , HAMAR HUNDEKJØRERFESTIVAL 5.-6 JANUAR 2013 i Norge.
Med i spannet för första gången var Galant som debuterade. Eftersom banan var så pass kort 8,5km så tyckte jag att det var en bra tävling att börja på. De andra som tävlade var Ice, Takotna & Safety.
Valde att byta plats på Ice & Takotna då Takotna är lite tittigare. 

1:a dagen gick hyfsat bra ändå får jag säga, vi kom ifatt en förare , men vi hade problem att komma ifrån henne eftersom hon släppte på sina hundar för tidigt hela tiden. Så det blev en massa omkörningar med henne.
Jag försökte sparka & få igång hundarna igen men det gick inte så bra, till slut kom Braxen & körde om & hundarna vaknar till liv & börjar jaga vilket gör att jag får bromsa dom hela tiden, jag stannar till här & där för att sedan köra ifatt henne igen. Jag tror att jag tyvärr körde slut hundarna där.
För 2:a dagen hade de minskat banan med 2 km så den var endast 5,5km lång men ändå så var hundarna jätte trötta,

sista km vakna dock Safety till liv & får hela spannet fram i en himla fart , kunde ni inte gjort det lite tidigare tänker jag haha.

En rolig & bra bana var det , temperaturen var + grader hela helgen så inte direkt det optimala.

Vi är nöjda trots resultatet, hundarna nöjda, underbart sällskap Film från dag 1.

Jag & Demon!
 



 
 
Ingen bild

farmoranka

10 januari 2013 18:20

Blir så lycklig av att se er
Ni är så duktiga
Vi längtar allihopa tills ni ska komma till Dalarna så vi får rå om er lite grann och åka på tävling och se er live :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Starax Kennel - 31 augusti 2014 14:33

Kent Hultstrand kör 4 spann för första gången, lånade Ice & takotna av oss! Kenneth       Fillippa & Lizzy ute & går med vovvarna!   Cecilia Almén med sitt 2:a spann efter en vilsetur.     Woddy & Blixten får lite utställningsträning :)   ...

Av Starax Kennel - 30 augusti 2014 10:00

      Catrin ställde sina 4 Starax flickor idag med gott resultat. Nemi vann alltihopa & blev alltså BIS. Holley blev BIR Valp.Och dom andra fick HP. Stort Grattis , kul att du visar upp flickorna så fint. Följande foto: Jenny Olsson     Mishka...

Av Starax Kennel - 29 augusti 2014 13:00

4 boxat hundsläp till salu ,Max-Trem. Stora boxar. Nyservat med nya lampinsatser, lampor o kablar, Nya hjullager bytade. Sommar o vinterdäck. Fästen ovanpå till vagn/kickbike. Pris: 27000kr.       ...

Av Starax Kennel - 27 augusti 2014 21:32

Ikväll fick vi besök från Nybro Bella "Starax Vanilja med familj hälsa på när de ändå hade vägarna förbi. Vi passade på och visa dom utrustning och lät Bella få prova dra med mamma Ice en liten bit. Husse fick även testa på hur det var att köra kickb...

Ovido - Quiz & Flashcards